Co přinesl rok 2013 a můj vstup do roku 2014

19.01.2014 07:00

V uplynulém roce 2013 jsem se zúčastnila různých a zajímavých aktivit, které mi napomohly udělat velké změny a zároveň mě nasměrovaly zpět do Ostravy po téměř 3 a půl letech. Do července 2013 jsem pracovala jako vedoucí zařízení AMT centra v Opavě  při FOD Opava a do konce roku 2013 jsem pracovala jako rodinná terapeutka. V červenci jsem nastupila na kratší úvazek do Rodinného centra v Ostravě. 

V průběhu roku jsem lektorovala ve vzdělávacím programu "Krizová intervence pro pracovníky neziskových organzací", v probačním programu "Právo pro každý den", poskytovala jsem supervizi pracovníkům v sociálních službách organizace Romodrom a ČCE Diakonie, setkala jsem se s náhradními rodiči - pěstouny při vzdělávání tématu - rodinné mapy, rodinná pravidla a komunikační vzorce (jak spolu komunikujeme), FOD Ostrava jsem poskytovala podporu při asistovaných kontaktech a rodinných terapiích.

Jako asistentka lektorů (facilitátorka), jsem společně s dalšími kolegy,  vstoupila do třetího roku akreditovaného výcviku rodinné terapie V. Satirové - Movisa IV, který probíhá v Brejlově na Sázavě.

Vzdělávání, která jsem absolvovala, stále více prohlubují mou odbornost rodinné terapeutky - základy arte technik, výcvik mediace, sochání v písku - jedná se o terapeutickou techniku, která je aplikovaná v rámci přístupu V. Satirové (lze ji využít při práci s dětmi i dospělými), metoda RUŠ I. 

Spolupracovala jsem v dětským psychologem i dětským psychiatrem, se kterými jsem konzultovala individuální přístup u dětí, které vyžadovaly větší podporu při setkávání se svými rodiči, v kontextu rozpadu rodiny jako systému. Těmto dětem jsem se snažila poskytovat především bezpečné prostředí a podporu, aby důvěřovaly svým pocitům a dokázaly o nich otevřeně hovořit i před svými rodiči. Rodiče jsem pak podporovala v tom, aby dokázali udělat změny u sebe i mezi sebou navzájem, i v případě, že procházeli náročným obdobím rozchodu či obdobným. Uvědomila jsem si, jak je každý příběh a osud rodiny odlišný a vyžaduje individuální přístup, zároveň jak je pozitivní hledat společně s jednotlivými členy rodiny jejich zdroje a rodinné poklady.

Vstupem do roku 2014 jsem se více přiblížila svému rodnému městu Ostravě a v Rodinné poradně spolupracuji s týmem odborníků, kteří se specializují na oblast podpory rodiny. Také zahajuji svou samostatnou praxi, ve které chci podporovat především rodiny (hlavně děti)  v oblasti vztahů, komunikace a zároveň napomáhat, pokud chtějí lépe porozumět tomu, čím momentálně procházejí (jakým obdobím). Také nabízím své služby jednotlivcům, kteří v rámci svého seberozvoje mají zájem o lepší pochopení a porozumění sami v sobě, a nebo pokud chtějí udělat nějakou změnu.